onsdag 5 januari 2011

Finlandssvenska kontakten

I brist på vettigare sysselsättning (eller i flykt undan dylik) kan man ägna sin morgon till att analysera kontaktannonser, denna otroliga genre som koncentrerar människors ensamhet, längtan och raggningsförsök till klichéspäckade treradingar. Ibland är det riktigt underhållande. Dessa är något förkortade.

Veckans uppgivna: "Finns det ingen rökfri och nykter singelman i hela västra Nyland?"

Veckans tvetydiga: "Trevlig, gänglig, viril man söker trevlig, söt slank kvinna som sms-vän."

Veckans koncisa: "Mysig kille sökes av mysig man."

Men vad vet jag, kanske de faktiskt hittar vad de söker.

2 kommentarer:

  1. Inspirerad av det här inlägget kastade jag en blick på kontakten häromdagen. Du kunde lägga till "veckans klenaste försök", som gick ungefär (har inte tidningen här): "Jag orkar inte ljuga ihop nåt, men jag vill ha en snygg kvinna nu". Stön.

    SvaraRadera
  2. Det är åtminstone ärligt :) Min favorit genom tiderna hittade jag i Maaseudun tulevaisuus och den gick ungefär ut på att "ung, vacker kvinna söker rik man".

    SvaraRadera