måndag 8 april 2013

Lässtunden

Vi tar en bokbloggsjerka igen, tycker jag. Den här veckan frågar Annika så här:

Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

Det är inte varje dag jag kan unna mig att sitta ner och läsa en bok, men jag uppskattar det desto mer när det lyckas. När jag fått undan alla dagens måsten (eller bestämt mig för att jag varit tillräckligt duktig och kan skjuta upp resten till en annan dag) och fortfarande har tillräckligt mycket ork kvar för att koncentrera mig på en roman, då känns det ganska lyxigt. Då slår jag mig ner i soffan eller sängen, kanske med en kopp te eller kakao, och byter verklighet. Det ska helst vara alldeles tyst, även om jag nog också kan läsa på t.ex. tåg (förutom att jag blir åksjuk efter en stund). Och sedan läser jag tills jag är för sömnig, slutar ofta mitt i ett stycke, och går och lägger mig. 

På senare tid har det gått riktigt bra (peppar peppar), jag har betat av flera ungdomsböcker och ett par vuxenromaner från min att-läsa-lista den senaste månaden och det var ett tag sedan jag senast var tvungen att lämna tillbaka olästa böcker till biblioteket. Ser fram emot min semester i juni, då ska jag bara läsa sådant som jag läser för mitt eget höga nöjes skull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar