lördag 21 september 2013

Styv och stel

Häromdagen var jag på yoga, hatha-yoga för nybörjare, och det var en underlig upplevelse. För många år sedan när jag gick i gymnasiet gick jag på ashtanga-yoga och det var helt annorlunda, mer fysiskt och jag gillade just det. På den här yogan låg vi mest på rygg och lyfte händer och fötter mot taket i tur och ordning.

MEN, poängen är att det var svårt. Det var styvt och det tog emot och det tog sjukt, kort sagt kände jag mig som en gammal kärring. En stor del var också medvetenhetsövningar, och nog blev jag medveten om att min rygg känns som en tegelmur. Så hur kommer jag att känna mig när jag på riktigt är en gammal kärring? Något måste göras, skärpning kvinna.

En del hjälp är på väg, från jobbets sida. Den tid jag varit där har jag suttit på en dålig stol vid ett allt för lågt bord, men nu ska det bli ändring på det. Igår fick vi besök av en ergonomiexpert som hjälpte oss välja ut nya stolar och ställa in dem rätt. Vilken skillnad! Jag säger bara: svankstöd! De nya skrivborden ska också gå att ställa in, plus att lånedisken har hiss så att man kan stå och jobba emellanåt. Det kommer garanterat att göra skillnad.

Tills dess ska jag fortsätta yoga och dansa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar