torsdag 19 september 2013

Vad man gör en höst

Ja, här sitter jag och undviker alla ivriga blogginlägg om bokmässan i Göteborg så gott det går. Jag skulle så gärna åka, mina kolleger uppmuntrar mig att åka, det går att få de mesta kostnaderna betalda, men jag orkar orkar orkar inte. Tyvärr. Det är bara att acceptera. Jag åker ett annat år.

Men, gott folk, inte ska vi deppa för det är höstmarknad! Visserligen regnar det, men det är höstmarknad! Den enda höstmarknaden som räknas, med sju ton krääsä och tivoli med pariserhjul. Och skräpmat, ballonger och kringlor. Dit ska jag idag.

2 kommentarer:

  1. Det regnar ju alltid på höstmarknaden! Åtminstone en av dagarna. Och åtminstone de gånger jag tagit mig dit..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men sedan slutade det regna när jag gick dit, så det gjorde ingenting :)

      Radera